نقد و بررسی بازی World of War Craft : Cataclysm

ساعت ها می گذرند، بدون آنکه متوجه بشوید. با شخصیت ساخته خود دنیایی را پیش رو دارید که شما را مجذوب خود کرده و خواب و خوراک را از شما گرفته است. دنیای World of War Craft آنقدر وسیع و پر رمز و راز است که بازیکنان زی۰ادی را معتاد خود کرده است. Blizzard در سال ۲۰۰۴ با عرضه این بازی دنیای مجازی ای را خلق کرد که میلیون ها کاربر در سرتاسر دنیا ساعت ها، روزها، ماه ها و سال ها آن را بازی کرده اند. اکنون پس از دو سال از عرضه نسخهWrath of the Lich King شاهد یک اضافه شونده دیگر به نام Cataclysm هستیم. بازی ای که قطعا میلیون ها کاربر برای عرضه آن لحظه شماری می کردند.

داستان

داستان Cataclysm از این قرار است که اژدهای شیطانی که دث وینگ نابودگر نام دارد دوباره بازگشته است. دث وینگ پس از ماجراهای War Craft II زمان زیادی را صرف درمان خود کرد و نقشه بازگشت دوباره به شهر Deep holm را کشید. اکنون او قدرتمندتر از همیشه بازگشته است و قصد دارد تا سرزمین ازروث را به تصرف خود درآورد. اینجاست که قهرمان ها و اتحادهای مختلفی تشکیل می شوند تا علیه دث وینگ و خطری که او برای دنیا به وجود آورده، اقدام کنند. اما این همه داستان نیست. در طول بازی با اتفاقات گوناگونی روبرو خواهید شد و با جزئیات بیشتری از داستان مواجه می شوید. داستان بازی به گونه ای طراحی شده که بازیکنان باید حتما از طرفدران سرسخت سری بازی های War Craft باشند تا بتوانند با اشخاص و حالت های مختلفی که داستان بازی پیش روی آن ها می گذارد، ارتباط برقرار کنند. داستان کاملا با نسخه های گذشته در ارتباط است و بهتر است آن ها را بازی کرده باشید و بعدا به سراغ این بازی بیایید.
گرافیک

این بازی همچنان گرافیک فانتزی نسخه های گذشته را دارد. اما دیگر سری بازی های World of War Craft پرچم دار گرافیک برتر در بین بازی های M M O نیستند. گرافیک بازی با تغییرات چشم گیری نسبت به دو سال پیش همراه نبوده، اما بازیکنان در این نسخه با محیط های جدیدتر و بسیار وسیع روبرو هستند که از قسمت ها و بخش های مختلفی تشکیل شده اند. محیط فانتزی بازی به نوعی انتظار از گرافیک بازی را کم کرده است. طراحی شخصیت ها و محیط های بازی در سطح یک بازی سال ۲۰۱۰ نیست. اما همین سطح گرافیکی باعث شده که با بازی ای بسیار روان و زیبا روبرو باشیم.
موسیقی/صداگذاری

موسیقی های بازی مانند نسخه های گذشته بسیار زیبا و شنیدنی هستند و همگی به صورت ارکسترال تهیه شده اند و با سبک حماسی خود حال و هوای بسیار خوبی به بازی بخشیده اند. قطعات، ساخته آقای راسل براور، آهنگساز نسخه های قبلی این سری از بازی ها هستند. موسیقی به خوبی در طول بازی به گوش می رسد و درون بازی قرار گرفته است. از طرف دیگر کار صداگذاری روی شخصیت ها در مقایسه با نسخه های قبلی دچار افت کیفیت شده است. صداگذاری روی شخصیت های بازی در برخی موارد خیلی بد کار شده و کمی آزار دهند به نظر می رسد.

گیم پلی

این بازی همانند نسخه های گذشته ساعت ها گیم پلی جدید را برای بازیکنان به همراه آورده است. محیط های جدید، ماموریت های جدید، آیتم های جدید و… تنها بخشی از چیزهایی هستند که در این بازی با آن ها روبرو خواهید شد. هسته اصلی گیم پلی همانند سایر نسخه ها است و تغییری نکرده است. بازیکنان همچنان باید ماموریت های بسیار زیادی که در بازی قرار دارند را انجام دهند تا پول به دست بیاورند. سیستم تجارت در بازی نقش مهمتری را در این نسخه ایفا می کند. باید با جمع آوری پول، آیتم های مناسبی را برای خود خریداری کنید. به همراه داشتن آیتم های کارآمد از عوامل موفقیت در این بازی است. پول در بازی کمی سخت به دست می آید و به همین دلیل باید در خریدهای خود دقت تمام را به خرج دهید. همانند نسخه های قبلی محیط های بازی بسیار بزرگ هستند و رفتن به مناطق مختلف بازی زمان زیادی را صرف می کند. به طور مثال برای انجام برخی مراحل به نوعی دست به مسافرت خواهید زد. در این زمان تنوع محیط های بازی به خوبی نمایش داده می شود و حتی با نژادهای مختلف هم روبرو خواهید شد. در ماموریت های مختلف باید از کوهستان ها، زیر دریا، شهرها و مکان های مختلف عبور کنید. در هر قسمت می توانید آیتم هایی را پیدا کنید که برخی از آن ها واقعا ارزشمند هستند و در طول بازی به شما کمک های زیادی می کنند. بازی آنقدر وسیع و پر محتوا طراحی شده که بازیکنان برای اینکه تمام محیط بازی را بررسی کنند بیش از ۵۰ تا ۶۰ ساعت زمان نیاز خواهند داشت. البته اگر در طول این گشت و گذارها به انجام ماموریت های مختلف مشغول شوید و با Bossهای غول پیکر و بسیار بزرگ مبارزه کنید، این زمان از این هم بیشتر خواهد شد. گیم پلی بازی برای تازه کارها کمی نا آشنا و شاید کمی کسل کننده باشد. سیستم Level Up بازی همچنان یکی از عواملی است که باعث می شود تا مدت زمان گیم پلی بازی افزایش پیدا کند. هر چقدر Level قهرمان شما بالاتر باشد، در نبردها با روند آسان تری روبرو خواهید بود. ارتقاء دادن قابلیت های مختلف قهرمان اصلی و بدست آوردن آیتم های مختلف و منحصر به فرد از جمله عوامل اصلی موفقیت در بازی هستند.
نتیجه گیری

بازی World of War Craft: Cataclysm یک بسته الحاقی خوب برای این سری به شمار می آید، اما عدم ایجاد تغییرات کلی در بازی باعث شده که این عنوان از رقیب های خود عقب بماند. البته محبوبیت این بازی به همراه داستان درگیر کننده آن باعث شده تا عدم پیشرفت آنچنانی در بازی به چشم نیاید. اما با در نظر گرفتن تمام این موارد نمی توان زیبایی و هیجان این بازی را نادیده گرفت. این بازی برای طرفداران سبک M M O یک عنوان تمام عیار به شمار می آید.

نظر  شما در مورد این بازی  چیست؟

2+
این مطلب را در گوگل محبوب کنید
این مطلب را در گوگل محبوب کنید

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه برای پست " نقد و بررسی بازی World of War Craft : Cataclysm "

شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید

آخرین مطالب

مطالب ویژه

به این سایت امتیاز بدهید
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازی