افزایش کارایی با مرتبط کردن دسکتاپ

مرتب کردن دسکتاپ و نظم بخشیدن به آیتم‌ها، آیکون‌ها، میانبرها، فایل‌ها و فولدرهای آن، تنها جنبه زیبایی ندارد. با پاک‌سازی و تمیز کردن دسکتاپ ویندوز، هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم کارایی را افزایش می‌دهید.

تاثیر مخرب شلوغی رابط کاربری یک سیستم کامپیوتری بیش از آن چیزی است که تصورش را می‌کنید. برای افزایش کارایی، نظم دادن به کارها و مخصوصا حفظ آرامش، باید فایل – فولدرهای خود را خیلی مرتب نگه داشته و همه چیز را دسته‌بندی کنید. در این میان، اهمیت مرتب کردن دسکتاپ از تمامی قسمت‌ها بیشتر است، چرا که ابتدا و انتهای باز کردن هر برنامه، فایل و یا فولدر، به بازگشت به دسکتاپ ختم می‌شود.

مرتب کردن دسکتاپ در ویندوز علاوه بر افزایش سرعت برای پیدا کردن فایل‌ها، فولدرها و همچنین میانبرهای نرم افزارهای مختلف، کارایی را در حالت کلی زیاد می‌کند. مشکل اصلی مرتب کردن دسکتاپ ، به‌هم‌ریختگی مجدد آن بعد از گذشت چند روز است مهمترین مزیت مرتب کردن دسکتاپ ویندوز حفظ زیبایی رابط گرافیکی سیستم عامل است که در نهایت به کاهش استرس و عجله برای انجام دادن کارها و همچنین افزایش حس اطمینان ختم می‌شود.روش های مرتبط کردن:

۱٫کلید اصلی 

نخستین و البته مهمترین قدم برای مرتب کردن دسکتاپ بسیار ساده و سریع است. تنها کافی است تمامی آیکون‌ها و میانبرهای نرم افزارها را انتخاب کرده و آن‌ها را به یکباره حذف کنید. پیش از اقدام برای مرتب کردن دسکتاپ باید دلیل و منبع اصلی شلوغ شدن آن را یافته و از وقوع مجدد آن جلوگیری کنیم، وگرنه این بهم ریختگی باز هم بعد از مدتی به سراغ صفحه دسکتاپ خواهد آمد.

همه کاربران ترجیح می‌دهند خیلی سریع به نرم افزارهای کاربردی، فولدرها و فایل‌های پراستفاده دسترسی داشته باشند. نخستین راهی که برای انجام این کار به نظر می‌رسد، ایجاد یک میانبر بر روی دسکتاپ است! به همین سادگی با فراهم کردن دسترسی سریع آیتم‌های پراستفاده، دسکتاپ تبدیل به صفحه‌ای درهم و برهم می‌شود. اگرچه کاربران تصور می‌کنند با انجام این کار در حال افزایش سرعت و کارایی هستد، اما با غیر مرتب کردن دسکتاپ و بهم ریختن نظم ذهنی خود کارایی را کاهش می‌دهند. هر جا بروید، یک نگاه شما به دسکتاپ شلخته دوخته شده است.

۲٫انتقال به منوی استارت

منوی استارت، با طراحی مجدد در نسخه‌های پیشین ویندوز تبدیل به بهترین محل برای نگهداری میانبرها شده است. در ابتدا شاهد تغییر اساسی آن در ویندوز ۸ و ۸٫۱ بودیم که با عنوان مترو استایل شناخته می‌شد. این بخش در ویندوز ۱۰ به بهترین وجه ممکن مجددا طراحی شد و با ادغام منوی استارت در نسخه‌های پیش از ویندوز ۸ و همچنین مترو استایل معرفی شده در همین سیستم عامل، همه چیز را در یک‌جا جمع کرد. برای افزودن یک برنامه و یا فولدر به منوی استارت:

۱٫ بر روی فولدر و یا میانبر مورد نظر در دسکتاپ کلیک راست کنید

۲٫ گزینه Pin to Start را برگزینید

۳٫انتقال به Quick Access

اگرچه بخش دسترسی سریع و یا Quick Access از چند شماره قبل‌تر ویندوز در این سیستم عامل وجود دارد، اما همانند منوی استارت، در ویندوز ۱۰ به بهترین وجه ممکن در آمده است. همانطور که منوی استارت و یا تسکبار مکانی مناسب برای میانبرهای نرم افزارها محسوب می‌شوند، بخش دسترسی سریع نیز مختص فولدرها در نظر گرفته شده است.

با ورود به بخش مرور فایل ویندوز به وسیله فشردن کلیدهای ترکیبی Windows + E و یا استفاده از میانبر مای کامپیوتر، در بالاترین بخش سمت چپ صفحه قسمتی را با عنوان Quick Access مشاهده خواهید کرد.

۱٫ بر روی فولدر مورد نظر خود کلیک راست کنید

۲٫ گزینه Pin to Quick Access را برگزینید

 

0
این مطلب را در گوگل محبوب کنید
این مطلب را در گوگل محبوب کنید

جعبه اطلاعات

منبع : makcuscof

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه برای پست " افزایش کارایی با مرتبط کردن دسکتاپ "

شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید

آخرین مطالب

مطالب ویژه

به این سایت امتیاز بدهید
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازی