پرچمدار ۴۰۰ دلاری

پرچمدار ۴۰۰ دلاری مفهومی بود که سال گذشته به زبان‌ها افتاد. اکنون با گذشت حدود یک سال شاهد مرگ دسته‌بندی پرچمداران ارزان قیمت یا پرچمداران اقتصادی هستیم.این موضوع که هر از چند گاه یک کمپانی، برای به دست گرفتن بازار محصولی ارزان قیمت در دسته‌بندی خود عرضه کند مسئله جدیدی نیست، اما در سال ۲۰۱۶، چندین گوشی‌ساز که اکثریت آن‌ها تازه تاسیس شده محسوب می‌شدند، به این استراتژی روی آوردند. آن‌ها گوشی های موبایلی را به بازار عرضه کردند که با وجود مجهز شدن به سخت افزارهای در سطح پرچمداران، تنها حدود ۴۰۰ دلار قیمت داشتند. ابن در حالی بود که بیشتر برندهای شناخته شده، محصولات خود که دقیقا به سخت افزارهای یکسانی مجهز شده بودند را به قیمت کف ۶۰۰ دلار به فروش می‌رساندند. به همین دلیل، پرچمداران ۴۰۰ دلاری را قاتلان آیفون و قاتلان پرچمداران نام نهادند.عرضه محصولاتی در حد و اندازه پرچمداران با قیمتی پایین، نخستین بار در سال ۲۰۱۲ اتفاق افتاد. وقتی گوگل، نکسوس ۴ را در این سال با قیمت ۳۰۰ دلار معرفی کرد، آیفون‌ها و پرچمداران گلکسی سامسونگ قیمت‌هایی به مراتب بیشتر از این داشتند. بعد از آن‌ها، شاهد معرفی نکسوس ۵ و نکسوس ۵ ایکس بودیم که مجددا به خاطر داشتن مشخصات سخت افزاری بالارده و از طرفی قیمت مناسب، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کردند.با روی کار آمدن این مفهوم بعد از معرفی وان پلاس ۳، کمپانی‌های دیگری نیز به ساخت پرچمداران دارای قیمتی در همین محدوده روی آوردند. کمپانی زد تی ای، اکسون ۷ را معرفی کرد که با وجود بالارده بودن تنها ۴۰۰ دلار قیمت داشت. هواوی نیز دست به کار شد و یک پرچمدار جدید را از برند زیر مجموعه خود معرفی کرد. آنر ۸ با وجود داشتن سخت افزاری قدرتمند و همچنین دوربین دوگانه، تنها ۴۰۰ دلار قیمت داشت.

بعد از آن، شیائومی به دسته‌بندی جدید پای گذاشت و چندین محصول بالارده با قیمت حدود ۴۰۰ دلار در چین و هند عرضه کرد. به عنوان نمونه می‌توان به شیائومی می ۴ و می ۵ اشاره کرد که فروش بسیار خوبی را تجربه کردند.

LeEco یکی دیگر از کمپانی‌هایی بود که با عرضه پرچمدار ۴۰۰ دلاری خود به محبوبیت زیادی رسید. این شرکت، برخلاف دیگر گوشی‌سازان چینی، بازارهای ایالات متحده آمریکا را برای عرضه محصولات خود انتخاب کرده بود. حتی استارتاپ‌هایی همچون Nextbit نیز به این دسته‌بندی وارد شدند. گوشی موبایل Robin، پرچمدار ۴۰۰ دلاری این استارتاپ محسوب می‌شد که به خاطر طراحی بسیار متفاوتش، توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرد.

اکنون و در نیمه دوم سال ۲۰۱۷، با یک نگاه به محصولات بازار متوجه می‌شوید چنین دسته‌بندی دیگر وجود ندارد. وان پلاس که آغازگر این راه بود، با معرفی پرچمدار سال ۲۰۱۷ خود نشان داد دیگر به این دسته‌بندی پایبند نیست. وان پلاس ۵ گوشی موبایلی است که ۴۸۰ دلار قیمت داشته و حتی در اروپا، با قیمت بالای ۵۰۰ یورو به فروش می‌رسد.

البته وان پلاس ۵ همچنان اقتصادی محسوب می‌شود، چرا که این قیمت با وجود مجهز شدن دستگاه به اسنپدراگون ۸۳۵، ۶ گیگابایت حافظه رم و داشتن یک دوربین دوگانه باکیفیت برای آن تعیین شده است. اما دیگر مفومی به اسم پرچمدار ۴۰۰ دلاری، که کمپانی‌های زیادی از آن پیروی کنند، وجود ندارد.

وان پلاس محصولاتی که با معرفی آن‌ها رقابت را با دیگر گوشی‌سازان آغاز کرد کنار گذاشت. به عنوان نمونه، اگرچه این شرکت وعده داد بود اندروید نوقا را برای وان پلاس ۲ عرضه خواهد کرد، اما کاربران این گوشی موبایل در نهایت متوجه شدند خبری از عرضه به‌روزرسانی اندروید ۷ نخواهد بود.نظر شما چیست؟

0
این مطلب را در گوگل محبوب کنید
این مطلب را در گوگل محبوب کنید

جعبه اطلاعات

منبع : PHONCARCNA

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه برای پست " پرچمدار ۴۰۰ دلاری "

شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید

آخرین مطالب

مطالب ویژه

به این سایت امتیاز بدهید
لطفا پاپ آپ را بررسی کنید.
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازی